יום ראשון, 3 במאי 2009

דרכים למנוע פיטורים

כיצד להימנע מפיטורים בעבודה?

אם אתם עובדים רציניים המשקיעים ומכבדים את מקום עבודתכם ואת השכר שאתם מרוויחים, סביר להניח שתעברו את גל הפיטורים בשלום. כיום, שוק התעסוקה גועש ולא רגוע ועובדים רבים חוששים לאבד את מקום עבודתם. אף עובד אינו מרגיש בטוח במקום שלו ואתם חוששים שמכת הפיטורים תנחת גם עליכם.

כיצד בעצם ניתן להתחמק מגל הפיטורים?
כל מקום עבודה אשר מחזיק עובדים שתורמים להצלחת העסק ופריחתו, ירגיש קושי להיפטר מהם וכמובן לא ייקח אותם בחשבון כשמתבצע סבב הפיטורים. היו אותם עובדים אשר יוזמים למען החברה ואשר איכפת להם מהחברה - מצאו דרכים לקדם את החברה, חשבו על רעיונות לשיפור העסק והציעו אותם למעסיק שלכם, הראו נוכחות חיונית בחברה וכך תזכו למקום טוב ומוערך בחברה ותעברו לסוף רשימת המפוטרים או שכלל לא תמצאו את עצמכם ברשימה. מעסיקים אוהבים עובדים שמפגינים יוזמה וראש גדול, אך לא יותר מדי, לכן מצאו את הגבול. גם כשנדמה לכם שאף אחד אינו רואה את הביצועים האישיים שלכם, תהיו בטוחים שמדברים עליהם. הראו למעסיקים כי אתם עובדים אשר שמים לב לפרטים הקטנים על ידי מציאת דרכים להפחתת הוצאות העסק והציעו רעיונות שיוכלים לשיפור וטובת העסק. כך תראו למעסיקים שטובת העסק חשובה לכם כפי שהיא חשובה להם.

הראו נוכחות
כיום, כל עובד מרגיש שהוא נמצא בסכנת פיטורים, לכן נסו להראות נוכחות בעבודה. אם זה בשעות העבודה, בכנסים ובאירועים פרטיים של החברה. זה גם לא הזמן לנצל את ימי החופשה ו/או המחלה שלכם, למרות שאתם עובדים תחת עומס רב וכמהים לחופשה. הראו נוכחות באופן קבוע בעבודה - אל תאחרו, אל תעדרו, עד שתרגישו שמקומכם בטוח וסכנת הפיטורים חלפה מעל ראשכם.

קשרים עם לקוחות טובים לעסק
למדו לפתח קשרים טובים עם לקוחות החברה. אף מעסיק לא ימהר לפטר עובד, אשר מוצא חן בעיניי לקוחותיו. נהלו קשרים טובים ופתחו דיאלוגים עם הלקוחות. היו מעודכנים בלקוחות חדשים אשר מצטרפים לחברה, שמרו איתם על אווירה מקצועית ועניינית. אף מעסיק לא ירצה להסביר ללקוחות שלו, מדוע פיטר את אחד העובדים שהכי מצא חן בעיניהם.

קחו אחריות
דעו לקחת אחריות על עצמכם בלבד. כשאימת הפיטורים מרחפת, זה לא הזמן לטפל בצרות של כל אנשי המשרד. אל תנהלו מאבקים עבור אנשים אחרים בעבודה. אם עד היום אתם שימשתם הפה של כל אנשי הצוות, כדאי להפסיק זאת. שמרו על מקומכם בעבודה והימנעו ממקומות של מירמור ועשיית צדק, גם כשאתם בטוחים שאתם צודקים. הורידו פרופיל ובצעו את תפקידכם על הצד הטוב ביותר, היו מקצועיים. אל תשתפו אחרים בחששות ובפחדים שלכם לגבי פיטורים קרבים, התרחקו מכל השליליות. תהיו בטוחים שרוב העובדים מרגישים כמוכם, לכן עדיף שתהוו אוזן קשבת לאחרים.

אל תבקשו שיפור בתנאי העבודה
זהו לא הזמן לדבר עם המנהל על העלאה במשכורת או שיפור התנאים הסוציאליים, אפילו שכבר מגיע לכם - התאזרו בסבלנות. אל תתלוננו על שעות נוספות ועשו את עבודתכם על הצד הטוב ביותר.

הפנימו את הדרכים וכך תשמרו על מקום עבודתכם ותמנעו מפיטורים!

אין תגובות: