יום חמישי, 18 ביוני 2009

קורות חיים

כתיבת קורות חיים

מצאתם מודעת דרושים שמתאימה לכם? יש לכם את הניסיון התעסוקתי הדרוש, השכלה רלוונטית ואת הכישורים הנדרשים לקבלת העבודה? - אם לא תציגו את כישוריכם בקורות חיים, המעסיק עלול לפספס אתכם ולא תקבלו זימון לראיון עבודה.

לכן, עליכם לכתוב קורות חיים מקצועיים, מעוצבים, ברורים ומסודרים כדי שהמעסיק יקלוט מהר את העולה ממסמך קורות החיים ויבין מיהו המועמד ומה מבליט אותו מהמועמדים האחרים.


איזה פונט מומלץ?
קיימים פונטים רבים לשימוש בכתיבת מסמך קורות חיים, אולם קיימים 2 פונטים עיקריים המומלצים ביותר. האחד, הוא פונט Arial, שנבחר כפונט הקריא ביותר לאנשים בעלי מוגבלויות ראיה. הפונט השני הוא David, הנחשב כפונט רשמי יותר ומשתמשים בו לרוב באקדמיה. אם אתם שואלים אותנו - אתר דרושים אינדקס, השתמשו בפונט Arial, כיוון שהוא הכי קריא לעומת פונט David שהוא פחות קריא.

הדגישו כותרות ושימרו על רווחים
חלק גדול מהמועמדים לא שומרים על רמת עיצוב נקיה ומסודרת ולכן המעסיקים לא טורחים לעיין בקורות החיים. לכן, הדגישו כותרות חשובות כגון - השכלה, ניסיון תעסוקתי, שירות צבאי, תוכנות וכדומה. כמו כן, אם יש פרטים מסוימים שחשובים לכם להדגשה, השתמשו בבולד. שלב נוסף בעיצוב קורות חיים הוא שמירת רווחים. אם המסמך יראה צפוף, משמע הוא לא יהיה קריא למעסיק הפונציאלי ויקטין את הסיכויים שלכם לזימון לראיון עבודה.

דף אחד

המעסיקים לרוב מבקשים מהמועמדים לשלוח את קורות החיים לפקס או למייל. לכן, הכניסו במסמך את כל הנתונים הרלוונטים ביותר וכתבו מסמך בן דף אחד ולא יותר. דף אחד מקטין את הסיכויים שהמסמך לא יגיע ליעדו, במידה ומשקל המסמך גדול מדי עבור העברת המייל או הדפים יתקעו בפקס. במידה ואין באפשרותיכם לשלוח דף אחד וגלשתם כבר לעמוד השני - זה לא סוף העולם. גם קורות חיים המכילים 2 דפים יתקבלו אצל המעסיק, כך תדאגו שהוא יהיה קריא ככל שניתן.

אם כן, כתבו מסמך קורות חיים מנצח והגידלו את הסיכויים לזימונים רבים לצורך ראיונות עבודה.

בהצלחה!

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

תמיד עניין אותי תפקידו של מכתב מקדים בתהליך חיפוש עבודה. עד כמה הוא באמת משמעותי?

יוני אמר/ה...

מודעות דרושים יכולים לעזור לך למצוא עבודה