יום ראשון, 28 ביוני 2009

הזדמנויות עסקיות

כיצד לזהות הזדמנויות תעסוקתיות?

לעיתים אנו מוצאים את עצמנו עובדים תקופה ארוכה במקום עבודה מסוים ובתפקיד מסוים, מרגישים כבר את שגרת המקום והתפקיד, אך לא מתקדמים לשום מקום.
לעיתים, גם כשאנו מחפשים אחר עבודה זמנית שתסדר אותנו לחודשים הקרובים, אנו נוטים להישאר לעבוד בה מעבר לזמן שתכננו. בדרך כלל, אנו מרוויחים משכורת טובה והגונה, אך עדיין מרגישים מבוזבזים בעבודה ולמעשה חולמים על עבודה מסוג אחר, תפקיד אחר לגמרי, אולי אפילו תפקיד הכולל ניהול עובדים.

הזדמנויות עסוקתיות לא מגיעות בכל יום וכאשר מישהו בא ומציע לנו הזדמנות עסוקתית מסוימת, אנו מיד חושבים על תקופת החפיפה שנאלץ לעבור, על ההסתגלות למקום החדש ומרוב עצלות בכלל לא בודקים אם אותה הזדמנות שהוצעה לנו טובה לנו או לא, אלא מיד שוללים. לרוב, אנו עושים זאת כי נכנסו לשגרת עבודה מסוימת, אנו מכירים את כללי העבודה והתמקצענו כבר בתחום. אנו חשים שיהיה קשה מאוד לעזוב ולהתחיל הכל מחדש במקום עבודה אחר.
לכן, לפני שאתם פוסלים הצעת עבודה, כדאי לבדוק במה מדובר והאם ההצעה אכן משתלמת.


פעמים רבות אנו מסרבים בנימוס ואף שולחים מכר או חבר שילך לראיון עבודה במקומנו. מה שלרוב קורה, הוא שמי ששלחו לראיון עבודה, צלח אותו בהצלחה ומתקבל לעבודה. במקרים אחדים, אותו מכר גם מצליח וזוכה לקידום. בשלב הזה, אנו מצטערים שלא ניגשנו אנו לראיון העבודה כאשר יצרו איתנו קשר ושלא טרחנו לבדוק את אותה הזדמנות עסוקתית.


עכשיו אתם בוודאי שואלים איך ניתן לזהות הזדמנויות עסוקתיות משמעותיות, אשר יוכלו לשנות לנו את הקריירה ולקדם את דרכנו וחיינו המקצועיים? ובכן, כאשר פונים אליכם עם הצעת עבודה חדשה או אם אתם נתקלים במודעת דרושים מעניינת, דבר ראשון בררו אודות החברה. בררו על המקום, באם זה דרך מידע באינטרנט או דרך אנשים העובדים בחברה. בדקו אם סגנון העבודה, שעות העבודה, משכורת ותנאי עבודה מתאימים לכם. במידה וקיבלתם כמה הצעות מכמה מקומות עבודה, אל תהססו ובדקו את כולם - רק כך תדעו איזו הצעה הכי מתאימה לכם.


זומנתם לראיון עבודה? גם אם אתם לא מעוניינים, תמיד טוב לשמוע על מה מדובר ומה מציעים לכם. רק כך תוכלו להתרשם מהמקום ולקבל את האינפורמציה הדרושים לכם כדי לקבל החלטה. יכול להיות שבראיון העבודה, המנהל יציע לכם הזדמנות עסוקתית אחרת שלא חשבתם עליה בכלל.


אל תתעלמו ממודעות דרושים - אם נתקלתם במודעת דרושים ש"קוראת" כלם, סמכו על האינטואיציה שלכם ובדקו אותה. רק אתם יכולים לשפר את תנאי השכר שלכם באופן משמעותי ולעבוד במקום עבודה מאתגר, מקום בו תוכלו להתפתח ולהתקדם מעלה.


לסיום, אל תשללו הזדמנויות תעסוקתיות, זימונים לראיון עבודה או התעלמו ממודעות דרושים. אינכם יכולים לדעת מתי תגיע ההזדמנות לה חיכיתם זמן רב, אותה הזדמנות שתטעין את האנרגיות מחדש, תשנה עבורכם את האווירה ולעזור לכם בקידום הקריירה.

תגובה 1:

יוני אמר/ה...

לוח דרושים אמור לספק לך הזדמנויות תעסוקתיות